Ada Aku Kesah???

mun org nak madah aku sik pandey bersyukur dlm idup, aku sik lalek.... ada aku kesah??? cak cak cak cak cak (effect org tgh meroyan).... tp tok berkaitan dgn pencapaian n sebagainya... bkn niat aku nak sik bersyukur.... aku bersyukur sememangnya tp kinek tok aku perlukan keadilan.... ingat aku tok bodo glak ka apa??? excuse me, aku ada mata n hati utk merasa n telinga utk mendengar.... im x that stupid to be done like this.... bkn sik bersyukur.... i do n i thank u coz menjadi golongan manusia dlm idup aku last sem.... tp the thing is, do u think u hv done something dengan sejujurnya??? jujurkah kau mun sikda ngajar apa n suddenly tetiba jak merik soalan yg bertaraf entah bintang... adilkah kau mun ko sik masuk kelas n yet without any reference, ko tetiba jak merik soalan yg aku pun sik yakin org ada 26 gulung phd pun dpt jwb.... teluskah kau mun ko gunakan kuasa seadanya??? wajarkan kau berik aku gred yg aku rs aku sik deserve utk dpt sedangkan soalan exam ko ntah apa2 jak n yet asemen dah dipolah??? now, aku nak pertikaikan sikit cara penilaian kau... gney ko boleh accumulate total mark sedangkan kmk org sik tauk pun apa weightage each benda yang ada la kononnya dlm kursus tok.... brapa percent exam, attendance mun nak ada la, asemen n etc??? bkn main manis muka tyme temu pdh nang soalan ya susah apa bagai la.... boleh jalan dgn cita kosong n basik ko ya... the thing now is, i just wanna u if u hv done fairly to me n the rest??? u think n pikirla sendiri.... ingat, what comes ard goes ard... ko sik jujur aritok, suma tok melibatkan halal haram rezeki... ko mok makan rezeki haram ka??? n yet, ko mok ka ko diberi balasan atas ketidakadilan ko ya... pikirla wahai manusia.... n sigek gik rasa amarah aku nak lepaskan dgn si polan... org mesti pk aku nak merepak dgn si A tp bkn sbnrnya... aku nak merepak dgn si B yg ngok ngek ya... im sori mun ko sik suka dgn cara n perangey aku... ada aku kesah??? nasibla.... but pliz.... ko pun sigek sbnrnya... masuk kelas bagus olah tp sikla gney2 pun... mun setakat cerita2 purbakala n cerita2 lama, iboh jak... nak2 gik aku dgr ko tok bkn bena2 pun nyango paper ya... mun gya, bgs iboh polah exam.... melelah dirik ko n aku jak nak blaja yg aku pun sik sure apa hasilnya... come onla. i hv given my best in my asemen... tp mun penilaian ko based on judgement n emosi, u can get out from ur room... thats the thing that i discover... kt sik maju bila penilaian melibatkan emosi n pilih bulu.... plissss laaaa.... wake up..... cant u realise what is happening to u now??? ya Allah, mun bena daknya tok polah sumthing yg diconsider sbg sik adil n jujur, aku pun sik tauk nak mdh apa gik... Kau, Tuhan Yang Maha Mengetahui sesungguhnya.... noktah!
-Posted on 11 June 09-

1 Ur Opinion...:

QieYaH said...

wooooooooooo...ok..hmm..ada 2 urg jak lam kepala otak aku bila bc entry tuk. sabar sheri ho. *gulp*(ngutik eh sheri atg moha). tp nak dipadah dirik ya mmg ada bena nya. hidup tuk hukum karma. akan ada balas terhadap urg2 yg sik ikhlas dgn apa yg nya polah .
cheer k